5. Sınıflar 2. Dönem 12. Hafta Programlama Çocuk Oyunu
Merhabalar,
5. Sınıflar Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersinin 2. Dönem 12. haftasında aşağıdaki kazanımları hedef alacağız:
5.5.2. Programlama
5.5.2.1. Programlamayla ilgili temel kavramları açıklar.
5.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
5.5.2.3. Blok tabanlı programlama ortamında sunulan hedeflere ulaşmak için doğru algoritmayı oluşturur.
Bu dersimizde programlama, programlama dili ve blok tabanlı programlama gibi temel kavramlar üzerinde duracağız.
Programlamanın hayatımızdaki önemine değinecek, Blockly Games (Blockly Oyunlar)’ın özelliklerini öğrenip, Bulmaca oyununda kullanılan bloklar hakkında tartışacağız.
Günlük yaşantımızda “Bilgisayarla programlama yapmak, bilgisayarı programlamak” deyimleriyle karşılaşmışızdır. Günlük yaşantımızda etrafımızda gördüğümüz trafik ışıkları, e-okul gibi yazılımlar programlama, yazılım ve donanım örnekleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Şimdi bazı tanımları burada not alarak anlamaya çalışalım:
Programlama Nedir?
Bir cihazın ya da yazılımın, gerçekleştirmesi istenilen işlemlere ilişkin yönergelerin, bilgisayara, programlama dili komutları hâlinde girilmesidir.
Programlama Dili Nedir?
Bilgisayarda programlama yapılmasını kolaylaştırmak amacıyla özel olarak geliştirilmiş komut yapılarıdır.
Programcı Nedir?
Programlama işini gerçekleştiren kişilere verilen mesleki isimdir.
Şimdi programlama dünyasına adım atacağımız Blockly Games (Blockly Oyunlar) ile ilgili aşağıdaki Blok Tabanlı Programlama Sunuma göz atalım:
Blok Tabanlı Programlama Sunumu
Şimdi Blockly ekranındaki bölümlerin neler olduğunu öğrenelim.
Blockly Oyunlar, bilgisayar programlama konusunda daha önce deneyimi olmayan çocuklara, programlama eğitimi vermek üzere hazırlanmış, eğitici oyunlardır.
Bulmaca oyununu Blockly Oyunlar’daki temel şekilleri öğrenmek ve blok tabanlı işlemlere giriş için kullanacağız.
Labirent oyununda karakterimizi hedefe ulaştırarak komut verme, döngü ve karar işlemlerine giriş yapacağız, ama her seviyede işimiz biraz daha zorlaşacak.
Kuş oyununu oynarken karar verme problemimiz zorlaşacak ama çok eğleneceğiz.
Kaplumbağa oyunlarında şekiller çizmeye çalışan küçük kaplumbağamıza döngüler oluşturarak yardımcı olmaya çalışacağız.”
Film oyunlarında biraz matematik ve programlamayı birleştirerek, resim ve animasyon oluşturacağız, çok zevkli olacağına eminim.
Pond Tutor oyunları metin yazarak programlama yapmaya başlamak için kullanılır ve kendisini programlama yapma konusunda geliştirmek isteyenler bu bölümü deneyebilir.
Gölet oyunları da Pond Tutor oyunlarında olduğu gibi, metin yazarak programlama yapmaya başlamak için kullanılır ve kendisini programlama yapma konusunda geliştirmek isteyenler bu bölümü deneyebilir.
Şimdi Blockly Oyunlar‘ın ilk bölümü olan Bulmacalar ile blok kodlamaya başlayalım. Bulmaca oyunları aşağıdaki görselde olduğu gibi ekrana gelecektir. Bu oyun Blockly oyun yapısında bulunan blok biçimlerinin ve blokların birbirine bağlanması için tasarlanmıştır.
Sayfa üzerinde yer alan açıklamalar doğrultusunda, oyundaki temel hedefin her hayvanın resmini, bacak sayısını ve özelliklerini yeşil bloklar üzerinde birleştirmektir. Bu kapsamda oyunda yer alan blok türleri şunlardır:
Yeşil Blok: Diğer blokların birleştirileceği ana bloktur, hayvan resmi, resim bölümüne gelecek, bacaklar menüsünden seçim yapılacak ve özellik kısmına mor özellik bloklarından uygun olan eklenecektir.
Hayvan Resimli Bloklar: Yeşil bloklara eklenecek resim parçalarının bulunduğu bloklardır.
Mor Bloklar: Hayvanların özelliklerinin bulunduğu bloklardır. Yeşil bloklar üzerinde doğru yerlere yerleştirilmeleri gerekir.
Blockly Oyunlar (Blockly Games) Bulmacalar Cevapları
Bir sonraki dersimiz “Labirentte Kayboldum” başlığı ile ilgili olacaktır.
Görüşmek üzere…